Fresh Bloemen & Planten Tuinontwerp Beet Duiken Rovers Karper Mama Wetenschap in beeld Historia GoodFood Hart voor dieren

KLANTENSERVICE

Heeft u vragen over uw abonnement? Wij hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Mocht uw vraag of het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u natuurlijk altijd uw vraag per mail aan ons stellen via abo.ros@vipmedia.nl
 
Let op: vermeld je naam en adresgegevens voor een snellere en correcte afhandeling.
 
1. Kan ik een postbus- of napo adres gebruiken?
Welkomstgeschenken worden niet geleverd op postbus- en napo adressen. U kunt wel een postbus- of napo adres gebruiken wanneer u kiest voor een kortingsaanbieding.
 
2. Waar kan ik mijn abonnementsnummer vinden?
U vindt uw abonnementsnummer op uw acceptgiro of op de adresdrager van uw magazine.
 
3. Wanneer krijg ik een acceptgiro / betalingsformulier voor de betaling van mijn abonnement?
De acceptgirokaart / het betalingsformulier wordt als adresdrager bij het eerste tijdschrift meegestuurd.
 
4. Hoe geef ik een adreswijziging door?
Uw nieuwe adres geeft u uitsluitend schriftelijk door en minimaal 4 weken van tevoren, via abo.ros@vipmedia.nl  
    
5. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Opzeggingen dienen schriftelijk, telefonisch of per e-mail aan ons doorgegeven te worden en minimaal een maand voor afloop van de abonnementsperiode. 
 
Abonnementen lopen tot wederopzegging tenzij anders vermeld en worden na afloop automatisch overgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd (opzeggen kan wanneer u dat wilt).
Kwartaalabonnementen gelden ook tot wederopzegging, tenzij anders vermeld en worden telkens met een kwartaal verlengd (opzegging is per kwartaal).
  
6. Als ik iemand een cadeauabonnement geef, moet ik dan zelf het abonnement opzeggen of degene aan wie ik het abonnement cadeau doe?
Nee hoor, opzeggen is niet nodig. Het cadeauabonnement loopt namelijk automatisch af na de abonnementsperiode. 
 
7. Wanneer kan ik mijn welkomstgeschenk verwachten?
Het welkomstgeschenk wordt 3 weken na betaling bezorgd. Een welkomstgeschenk is leverbaar zolang de voorraad strekt. Mocht het zo zijn dat het welkomstgeschenk van uw keuze niet meer leverbaar is wordt u daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld. U kunt dan een ander welkomstgeschenk uitkiezen. Welkomstgeschenken en kortingen worden eenmalig bij het afsluiten van een abonnement gegeven. 
 
8. Ik heb mijn magazine deze maand niet ontvangen. Hoe en wanneer krijg ik het alsnog?
U kunt uw klacht doorgeven aan de afdeling klantenservice (abo.ros@vipmedia.nl). Het tijdschrift wordt dan binnen 10 werkdagen nageleverd.
   
9. Mijn magazine is beschadigd bezorgd. Kan ik een nieuwe ontvangen?
U kunt uw klacht doorgeven aan de afdeling klantenservice (abo.ros@vipmedia.nl). Het tijdschrift wordt binnen 10 werkdagen nageleverd.
 
10. Ik heb een vraag/opmerking voor de redactie. Waar kan ik die naartoe sturen?
U gebruikt hiervoor het e-mailadres van de redactie: redactie.ros@vipmedia.nl  
 
11. Ik woon in het buitenland; kan ik me dan ook abonneren op ros?
Als u niet in Nederland of België woont, kunt u gewoon een abonnement nemen op het magazine. Een halfjaarabonnement is helaas niet mogelijk. Verder zijn wij door de hogere verzend- en handlingskosten dan wel genoodzaakt een ander tarief te rekenen. Voor een abonnement op ros betaalt u dan:
 
Australië / Oceanië € 49,60
Europa € 37,60
Noord-Amerika & Afrika € 42,60
Zuid-Amerika & Azië € 45,60
   
Abonnementen lopen tot wederopzegging tenzij anders vermeld en worden na afloop automatisch overgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd (opzeggen kan wanneer u dat wilt).
Kwartaalabonnementen gelden ook tot wederopzegging, tenzij anders vermeld en worden telkens met een kwartaal verlengd (opzegging is per kwartaal).
De opzegtermijn is in alle gevallen één maand.
   
Opzeggen abonnement
Schriftelijk, telefonisch of via e-mail naar de klantenservice. Vermeld bij correspondentie uw abonneenummer, indien bekend.
  
Adreswijziging
Schriftelijk of via e-mail bij klantenservice, minimaal 1 maand van tevoren.
  
Nabestellen
Telefonisch bij klantenservice of via e-mail: abo.ros@vipmedia.nl
  
Klantenservice
Bel voor een abonnement, adreswijziging of nabestelling
in Nederland: 076-572 29 85
in België: 03 685 60 28
of per e-mail: abo.ros@vipmedia.nl